Jeżeli zależy Ci na rozwoju i budowaniu swojej przyszłości w biznesie, musisz pamiętać o budowaniu silnej marki osobistej. Celem personal brandingu jest przedstawienie swojej osoby jako wartość i unikalność, co sprawi, że będziesz postrzegany przez innych jako osoba warta obserwowania. Twoja marka osobista jest obecna przez cały czas, gdy jesteś aktywny zawodowo – wymaga ona jednak nieustannego rozwijania i konsekwencji, gdyż nigdy nie wiadomo, kiedy może przynieść pozytywny efekt.

 

Poniżej znajdziesz 5 kroków, które pomogą w budowaniu marki osobistej

 

Krok 1 – Napisz przykuwające uwagę CV

Pamiętaj o jednym – średni czas, jaki rekruter poświęca na jedno CV to 6 sekund. W ciągu tych 6 sekund, Twoje CV musi go na tyle przekonać, by zdecydował się zaprosić Cię na rozmowę kwalifikacyjną. Oto kilka istotnych informacji, które warto zawrzeć:

– wyraźne zdjęcie, najlepiej na białym tle – pamiętaj o eleganckim stroju!

– czytelny i przejrzysty życiorys, z ujednoliconą strukturą – dobrze opisz siebie (jaki jesteś), to znacząco ułatwi to czytanie

– CV dostosowanie pod aplikowanie stanowisko – szczególnie w części o zainteresowaniach

– napisz podsumowanie zawodowe związane ze stanowiskiem, na które aplikujesz

– stwórz profesjonalnego maila np. jankowalski@gmail.com, im mniej cyfr i różnych niezrozumiałych słów – tym email wygląda bardziej profesjonalnie

– dodaj do swojego CV punkt związany z osiągnięciami/doświadczeniem i referencjami

 

Krok 2 – Udokumentuj swoje doświadczenie

Pamiętaj o tym, by przez cały okres studiów starać się rozwijać siebie – uczęszczać do kół naukowych, brać udział w konferencjach i innych wydarzeniach lub (jeżeli czas na to pozwala) podjąć pracę. Dzięki temu, będziesz mógł pochwalić się swoim doświadczeniem i działalnością w różnych organizacjach, co dla rekruterów jest bardzo cenne.

 

W jaki sposób możesz przedstawić swoje doświadczenie?

 

marka osobista

 

Krok 3 – Załóż konto na profilu branżowym

Do wyboru masz dwa najpopularniejsze – LinkedIn i Golden Line. Możesz stworzyć na nich swoje internetowe CV, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na znalezienie pracy i na codzień budujesz swoją markę osobistą. Rekruterzy często szukają odpowiednich ludzi na określone stanowisko właśnie na tych portalach. Dzięki profilowi na LinkedInie lub Golden Line, możesz zwiększyć zainteresowanie swoją osobą, poprzez częstą aktywność i pracę nad marką osobistą. Możliwe, że przyszły pracodawca przeczyta Twoją wypowiedź w grupie dyskusyjnej i na jej podstawie zaprosi się na rozmowę.

Oto kilka zasad, których warto przestrzegać podczas zakładania profili biznesowych:

 

marka osobista

 

Krok 4 – Zachowaj równowagę w mediach społecznościowych

Pamiętaj, że na social mediach nikt nie jest anonimowy, dlatego promuj siebie, ale zachowując przy tym ostrożność. Rozważnie dodawaj wszystkie treści, którymi chcesz się podzielić. Zdjęcie z wycieczki rowerowej z rodziną to dobry pomysł, jednak szalona noc w klubach nie powinna znaleźć się na Twoim profilu. Każdy rekruter łatwo będzie mógł to zobaczyć, a z pewnością nie zrobi to dobrego pierwszego wrażenia i nie pomoże w tym budowa marki osobistej

 

 Krok 5 – Daj się znaleźć w Internecie

Najpierw sam sprawdź co znajduje się w Internecie na swój temat, wpisując swoje imię i nazwisko. Warto kontrolować to, co wie na Twój temat Google. Żeby zwiększyć swoje szanse w wyszukiwarce warto nie tylko mieć konto na portalach biznesowych, ale również założyć swoją wizytówkową stronę internetową lub bloga, to pokazuje jak silna jest Twoja marka osobista.

 

linkedIn w liczbach

 

 

Warto zainwestować swój czas do budowania marki osobistej. Z pewnością nie jest to łatwa droga i wymaga wiele cierpliwości oraz konsekwencji, ale może przynieść wiele korzyści. Cenne wskazówki znajdziesz też w naszym kursie – Skuteczny lider – budowa zespołu, komunikacja.

O autorze

Anna Etgens

Anna Etgens